Hej!
Friidrotten är otroligt populär i Uppsala och det är väldigt många som vill fortsätta träna under vårterminen.
Jättekul!
I samband med anmälningsproceduren så har vi några frekvent återkommande frågor. För att underlätta för alla medlemmar och personalen på kansliet så ser ni här de vanligaste frågorna och deras respektive svar.
Fråga: Varför funkar inte inloggningen när man ska anmäla sig?
Svar: Fel mailadress. Man måste ange samma mail adress som redan finns registrerad i SportAdmin. Om man inte kommer ihåg vilken adress man angett så kontaktar man klara@uiffriidrott.se för besked.
Fråga: Varför står det "ej bokningsbar" när jag försöker boka in mitt barn i en grupp?
Svar: Fram till och med den 7/1 finns en plats reserverad för alla som tränade under HT 2017. Dock kan man endast boka en plats i samma grupp som barnet tränade i under denna termin. Från och med den 8/1 finns ingen plats längre reserverad i den gamla gruppen men då finns det istället möjlighet att registrera sig i en annan "ledig" grupp. Obs att även helt nya medlemmar kan registrera sig från och med detta datum.
Fråga: Varför funkar det inte att registrera sig via mobilen?
Svar: Vår systemleverantör SportAdmin jobbar på att lösa frågan. I nuläget är det ofta problem när man använder mobilen, särskilt när man använder webbläsaren "Safari". Detta ligger tyvärr utanför vår kontroll, försök använda en dator istället.