Hej alla UIF:are!
Nu är inomhussäsongen slut och vi avslutade med fantastiskt veteran-SM! Stort tack till alla er funktionärer som hjälpt till vid våra tävlingar i vinter!
Vi har nu en lugn period när det gäller tävlingsarrangemang. Den 6-7 maj drar vi igång utomhussäsongen med vårt klubbmästerskap för 5–17 åringar och i slutet av maj har vi Blodomloppet, vårt största och viktigaste arrangemang de senaste 25 åren!
Under 2022 testade vi ett system där man fick anmäla sig som Blodomloppsfunktionär i samband med terminsstarten. Detta funkade tyvärr inte som vi hoppats och vi hade funktionärsbrist på tävlingsdagen. Med det som bakgrund går vi nu tillbaka till det format som vi ”alltid haft”, dvs alla UIF:are sluter upp och hjälper till med Blodomloppet. Vilket funktionärsuppdrag man har beror på vilken grupp man tillhör. Alla grupper kommer ha en uppgift och kommer kontaktas av huvudfunktionären för respektive uppgift.
Ni kan se i listan nedan vilken uppgift ni har och hur många funktionärer som behövs. Våra aktiva juniorer och seniorer har inte fått uppgifter än, men kommer tillfrågas att stötta huvudfunktionärerna.
Notera att tävlingen är TISDAG den 30 maj 2023.
Inga träningar denna dag.
Parkeringsvakt |
|
11-gruppen |
12st |
Sponsorer |
Helene Jonsson |
- |
1st |
Picknickkassar |
Henrik Wennberg, FIG (NIU) |
NIU |
25st |
Väskinlämningen |
Staffan Karlsson |
12-gruppen |
16st |
Lilla Blodomloppet |
|
07+09-gruppen |
40st |
Efteranmälningar |
|
08-gruppen |
6st |
Startfållor |
Raymond Wide |
13-gruppen |
20st |
Infotältet |
Kristin Bäckström |
- |
2st |
Starten |
Joel Ekman |
- |
2st |
Bana 10km |
Anders Gustafsson Per Måwe Johan Lindberg |
14-15-16-17 grupperna |
50st |
Bana 5km + 2,5km |
Jan Dahl Johanna Henriksnäs |
14-15-16-17 grupperna |
30st |
Vätskekontroll 3km (10km) |
|
11-gruppen |
4st |
Vätskekontroll 6,5km (10km) |
|
11-gruppen |
5st |
Vattholmavägen sluss |
|
06-gruppen |
6st |
Målgång (medaljer) |
|
09-gruppen |
15st |
Målgång (bananer+vätska) |
Elisabeth Sunding |
07-gruppen |
40-60st |
Avfall |
|
10-gruppen |
15st |
Prisutdelare |
Anders Kindmark |
- |
1st |
DJ |
|
- |
1st |
Matförsäljning |
Kirsti Wennberg |
18-gruppen |
8st |
Miljöstyrning |
Anders Kindmark |
- |
1st |
Nummerlappspaketering |
Jakob Jonsson/Elisabeth Sunding |
08-gruppen |
20st |
Nummerlappsutdelning kväll |
Sportkontoret |
08-gruppen |
5st per kväll v.21 och 29/5 |
Nummerlappsutdelning lunch |
Sportkontoret |
Sportkontoret |
|
Speaker uppvärmning |
|
- |
1st |
Mingelvärd |
Helene Jonsson |
10-gruppen |
20st |
Inlöpning till arenan |
|
12-gruppen |
6st |