Hej!
Här kommer information från mig, Camilla, som är funktionärsansvarig för Blodomloppet.
Nu är det dags att ställa upp som funktionär! I år är Blodomloppet torsdagen den 16 maj. Som ni vet från Vanessas (funktionärsansvarig för övriga tävlingar) tidigare utskick, så är det en förälder per familj som är funktionär på Blodomloppet. Självklart får båda föräldrarna vara med! Vilket också ofta sker då ni har barn i olika grupper. För er som ställer upp som funktionär och har barn i olika grupper, meddela mig i vilken grupp du inte är funktionär i.
Räkna med att din insats är mellan kl 16-21 den kvällen, men tiderna är cirkatider beroende på vilken funktion du är på. Har du svårt för att hjälpa till på kvällen? Vi behöver funktionärer under dagen, från kl 8 och framåt! Hör snarast av dig till mig, så kan du hjälpa till under dagen eller tidigare vid nummerlappspackningen och utdelningen av nummerlapparna/t-shirts.
Flera grupper kommer göra först sin funktion som är huvuduppgiften och när den är i avklarad i form av ihopplockning och städning (gäller främst efteranmälan, utdelning av nummerlappar/t-shirts och vätskekontrollen på 5 km banan) går gruppen via infotältet, där jag finns hela kvällen, mot utearenan för att hjälpa till där.
Mer detaljerad info om vad ni ska göra och samlingstider kommer från hen som är funktionsansvarig för din funktion längre fram. Ett funktionärs-PM kommer också skickas ut när det närmar sig.
För att ni ska kunna få mat (sallad/wraps) och ta del av informationen som skickas ut är det viktigt att ni fyller i namn och mailadress på den som ska vara funktionär. Ska ditt barn ställa upp som funktionär? Fyll i hens namn också. Det är kul när barnen är med eftersom det blir något gruppen gör tillsammans. Därför är det bra att ni fyller i på länken nedan snarast så det blir en gruppinsats! Efter den 5 april placerar jag er som inte anmält er där ni behövs bäst.
Stort TACK för att du ställer upp som funktionär och representerar UIF och gör Blodomloppet till en folkfest! Förra året var det drygt 12 000 löpare, hur många blir det i år?!
Glöm inte att anmäla dig som blodgivare om du inte redan är det, du behövs! http://geblod.nu/uppsala/central/uppsala/
Gå gärna in på Blodomloppets hemsida: http://blodomloppet.se/vara-lopp/uppsala/
Här följer länken till din grupps anmälningssida:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/189fwbJhL7csDQc8Z6DW39uhj4nn6iJSu__0cIxRVFCU/edit?usp=sharing
Med vänliga hälsningar
Camilla Forssten
Funktionärsansvarig för Blodomloppet 2019
camilla@uiffriidrott.se