SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
UPSALA IF FRIIDROTT
Glädje. Gemenskap. För alla. Utvecklas tillsammans.

Välkommen till grupp 09-svart!

Från och med tisdag 6/4 tränar vi tre gånger i vecka på Utomhus Arenan i Gränby Råbyvägen 77. 

 
Tisdagar 18:30 - 19:30 
Torsdagar 17:30 - 18:30
Söndagar  10:00 - 11:00
 
Här kommer vi att lägga upp nyheter och information som rör gruppen. 
Covid info till 09-svart
2021-04-06 16:53

Hej

 

Martin tränare i gruppen har i går 5/4 måndag fått ett positivt resultat på Covid test.

Då vi inte haft några träningar under påskveckan är det mindre troligt att vi i gruppen varit utsatta för smittan. Vi ber er ändå att vara lite extra uppmärksamma på eventuella symtom. Boka test om ni känner något.

 

Hälsningar tränarna.

 

Påsklov och efter det start utomhussäsong
2021-03-26 12:17

Nu har vi avklarat den sista träningen i liten hall inomhus.  Nu tar vi en veckas ledigt under påsklovet.

Från och med tisdag 6/4 tränar vi tre gånger i vecka på Utomhus Arenan i Gränby Råbyvägen 77. 

 

Alltså inga träningar under påsklovet (gäller datumen 29/3-5/4).

 

 

Dessa träningstider gäller från och med 6/4
Tisdagar 18:30 - 19:30 
Torsdagar 17:30 - 18:30
Söndagar  10:00 - 11:00
 
Glad Påak
 
Tränarna
 
 
09- svart Ny hall på tisdagar
2021-03-11 07:58

Hej 09-svart.

 

Det var problem i tisdags då vi tränare stod i en hall och ni barn stod vid lundellska skolan.

Missen berode på att vi tränare var säkra på att UIF centralt hade skickat ut den nya informationen. Så var det ju inte upptäckte vi alla tydligt. Vi ber om ursäkt för det som uppstog. Vi tackar för hjälpen av föräldrar på plats vid Lundellska med barnen som var där.

 

Det som gäller från nu 11/3 är

 

Tisdagar 19-20 Kvarngärdesskolans hall 1

 

Torsdagar 17-18 Fredrika Bremerskolans idrottshall

 

Avslutningsvis hoppas vi på att vårvärmen kommer fort. 

Då vår tanke är att börja träna utomhus, så fort det är rimligt.

Vi återkommer när det är dags att starta utomhussäsongen.

 

Hälsningar från tränarna.

Föräldrar sökes som hjälptränare till 09-svart
2020-01-27 10:33
Hej alla föräldrar till barn i grupp 09-svart. Vi är i behov av minst 1 till förälder som hjälper till på träningarna. Det har fallit ifrån några de senaste terminerna, så vi som är kvar känner att vi skulle behöva få in någon/några till.

Om du känner att du har möjlighet att vara med på träningarna och ta hand om något under träningspassen, så hör av dig till någon av oss.
Antingen tar du kontakt på en träning med någon av oss eller kan du höra av dig till
mail: fredrik.gronvall@jm.se
tel: 0734325684 

Hälsningar 09-svart tränarna.
Funktionärsbrist!
2019-04-17 20:46

Funktionärer till våra tävlingar och först och främst Blodomloppet

Hej och tack alla ni som anmält att ni kan vara med som funktionärer på Blodomloppet, en av våra viktigaste tävlingar både vad gäller inkomst för föreningen men även som upplevelse för deltagarna och dess viktiga syfte, GEBlod.

Det går åt ca 400 funktionärer för denna tävling. Några av oss har jobbat sedan i höstas med detta, några kommer att behöva jobba hela Blodomloppsdagen, många behövs direkt före, under och efter loppet och några behövs dagarna före loppet för att dela ut nummerlappar m.m. Det brukar vara ca 13 000 löpare som skall delta så vi behöver vara många funktionärer för att kunna genomföra ett bra arrangemang.

I dagsläget saknas ca 80 funktionärer och vi går därför ut och ber Dig att hjälpa till om det är möjligt.

Vi har i år ett tufft tävlingsprogram med Blodomloppet den 16 juni, Vårruset den 5 juni och landskamp den 8-9 juni så vi är medvetna om att kanske fler av er kommer att få vara med och jobba lite mer än vad vi vill att ni skall jobba.

Ibland kan det behövas mer insatser än ambitionen två tillfällen per år men om vi tittar tillbaka till 70-, -80 och 90  talet då vi delade ut reklam, sålde lotter, drev korvkiosk mm tycker vi att UIF friidrott har valt en betydligt bättre modell, att hjälpa till på några tävlingar, även om det kan bli fler än de två tillfällen per år som är ambitionen.

Så vi vädjar än en gång har ni möjlighet att vara med som funktionär på blodomloppet den 16 maj anmäl er NU!

Fyll i namn, mejladress, barnets grupp och barnets namn om de ska vara med. Ni kommer bli placerade där ni bäst behövs, just nu är det banvakter och efter målgång med utdelning av medaljer, vätska och bananer. Ni som anmäler er kommer från mejl från den som är funktionsansvarig inom respektive område.

Här är länken till anmälningen:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v7WZIeSmgpFlcl6rzvBE_E8-hEWd5N8FdW0SX3Kv4eE/edit?usp=sharing


Uppsala 2019-04-17

Tord Hallberg

Tävlingsansvarig

Camilla Forssten   

Funktionärsansvarig Blodomloppet

               

Anders Kindmark

Ordförande Upsala IF Friidrott

                                      


Påminnelse!
2019-03-29 16:47

Hej!


Stort tack till er som redan skrivit upp er till Blodomloppet!


Ni andra får en påminnelse här att fylla i ert namn och mejladress, se mitt förra utskick för att komma åt länken. Sista datum är 5 april!


Med vänliga hälsningar

Camilla Forssten

Funktionärsansvarig

Blodomloppet 2019



Blodomloppet 16 maj
2019-03-10 07:52

Här kommer information från mig, Camilla, som är funktionärsansvarig för Blodomloppet.


Nu är det dags att ställa upp som funktionär! I år är Blodomloppet torsdagen den 16 maj. Som ni vet från Vanessas (funktionärsansvarig för övriga tävlingar) tidigare utskick, så är det en förälder per familj som är funktionär på Blodomloppet. Självklart får båda föräldrarna vara med! Vilket också ofta sker då ni har barn i olika grupper. För er som ställer upp som funktionär och har barn i olika grupper, meddela mig i vilken grupp du inte är funktionär i.  


Räkna med att din insats är mellan kl 16-21 den kvällen, men tiderna är cirkatider beroende på vilken funktion du är på. Har du svårt för att hjälpa till på kvällen? Vi behöver funktionärer under dagen, från kl 8 och framåt! Hör snarast av dig till mig, så kan du hjälpa till under dagen eller tidigare vid nummerlappspackningen och utdelningen av nummerlapparna/t-shirts.


Flera grupper kommer göra först sin funktion som är huvuduppgiften och när den är i avklarad i form av ihopplockning och städning (gäller främst efteranmälan, utdelning av nummerlappar/t-shirts och vätskekontrollen på 5 km banan) går gruppen via infotältet, där jag finns hela kvällen, mot utearenan för att hjälpa till där.


Mer detaljerad info om vad ni ska göra och samlingstider kommer från hen som är  funktionsansvarig för din funktion längre fram. Ett funktionärs-PM kommer också skickas ut när det närmar sig.


För att ni ska kunna få mat (sallad/wraps) och ta del av informationen som skickas ut är det viktigt att ni fyller i namn och mailadress på den som ska vara funktionär. Ska ditt barn ställa upp som funktionär? Fyll i hens namn också. Det är kul när barnen är med eftersom det blir något gruppen gör tillsammans. Därför är det bra att ni fyller i på länken nedan snarast så det blir en gruppinsats! Efter den 5 april placerar jag er som inte anmält er där ni behövs bäst.


Stort TACK för att du ställer upp som funktionär och representerar UIF och gör Blodomloppet till en folkfest! Förra året var det drygt 12 000 löpare, hur många blir det i år?!

Glöm inte att anmäla dig som blodgivare om du inte redan är det, du behövs! http://geblod.nu/uppsala/central/uppsala/


Gå gärna in på Blodomloppets hemsida: http://blodomloppet.se/vara-lopp/uppsala/


Här följer länken till din grupps anmälningssida:


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aX8MX4D6mJX0XHAtUjYuOiszsWOjwCI6B1ETflal28g/edit?usp=sharing


Med vänliga hälsningar


Camilla Forssten

Funktionärsansvarig för Blodomloppet 2019

camilla@uiffriidrott.se


Funktionärskalender 2019
2018-11-09 11:53
Hej alla föräldrar,

Föräldrar till barn och ungdomsgrupper (yngre än 15) ställer upp som funktionärer 2 gånger om året. Detta är vår klubbpolicy och står i anmälan för barn/ungdomsgrupperna. I Upsala IF Friidrott arbetar vi inte med någon försäljning av t.ex. lotter eller annat. Istället så ställer man som förälder & aktiv upp som funktionär minst 2 gånger om året på våra klubbevenemang. För att få våra tävlingar att funka så behöver vi funktionärer. Varje grupp har sina datum som de är ansvariga för och om man behöver byta datum så hör man av sig till en annan förälder i gruppen och byter med dem internt. Varje förälder ansvarar alltså för att se till att de är där eller har en ersättare till deras datum, detta är jätteviktigt! Datumen skickas ut redan nu för att ge er så bra framförhållning som möjligt.

Denna länk är till er funktionärskalender 2019. Den visar alla UIFs arrangemang som er grupp ansvarar för att hjälpa till på. I kalendern står era datum och er mail ni angivit när ni registrerade era barn som medlemmar. Kalendern visar enbart 1 funktionärsinsats per barn. Det andra datumet man hjälper till på är den 16 Maj under Blodomloppet, vårt största arrangemang.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/17bwuBET0znROym6veLq_AilKSqTSQM6iSqYLYHGYvGQ/edit#gid=0

Ca 2 veckor innan arrangemangen skickas en lista ut med kontaktuppgifter inför tävlingen, vilken gren er grupp kommer att hjälpa till på och samlingstider. Som vanligt är alla våra arena arrangemang heldagar ca kl 8:30-15:30. Vi bjuder på lunch, mackor och fika under dagen. Ingen tidigare erfarenhet krävs för att vara funktionär men vi uppmanar att man har gått vår funktionärsgenomgång på ca 1h - datumen för den kommer upp på hemsida längre fram.

Vid frågor om funktionärsinsatser kan ni maila mig: vanessa@uiffriidrott.se
Ha en fortsatt trevlig dag!
Vanessa Kamga
Upsala IF friidrott
Funktionärsinsatser 09-svart 2018
2018-02-22 13:58
Hej 09-svart!

Här kommer länken till er grupps funktionärsinsatser:

Genom att klicka på länken nedan kommer ni till er grupps funktionärskalender inför 2018. I vår ideella förening är det viktigt att alla hjälper till och vi håller inte på med någon säljverksamhet i några former! Som medlem i UIF ställer man istället upp som funktionär 2 gånger om året upp på våra arrangemang. Varje grupp har en kalender där mängden funktionärsinsatser de behöver göra står uppskrivna. Det är jätteviktigt att alla familjer bokar upp sig på 2 datum så snart som möjligt så att man både kan planera sin egna personliga kalender och har möjlighet att välja bland lediga funktionärsplatser.
Efter ni skrivit upp er får ni ett mail 1 vecka innan tävlingen med exakta tider efter tävlingens tidsprogram samt samlings information
OBS. Under arenatävlingar som är lite längre bjuds det på mat, fika, kaffe & mackor under hela dagen. 

Gör så här:
Klicka upp länken
Välj 2 tävlingar där ni har möjlighet att ställa upp
Skriv dit ert barns förnamn och er mailadress
Kryssa bara ur sidan, allt sparas automatiskt

Om ni har några frågor kan ni maila mig vanessa@uiffriidrott.se
Vanessa Kamga, Funktionärsansvarig
Upsala IF Friidrott
Ingen träning 11/2
2018-02-08 20:50
Träningen är inställd söndag 11/2 pga Nordenkampen. 
Första träning 25 januari 2018
2018-01-20 10:49
Välkomna till en ny termin med 09-svart! 
Första träningen är 25 januari 2018.

Föräldramöte 24 januari klockan 19:00-20:00 
IFU Arena, sponsorloungen
Kommande aktiviteter
Träning, IFU Arena, 09/05 10:00
Träning, IFU Arena, 11/05 18:45
Träning, IFU Arena, 13/05 17:30
Träning, IFU Arena, 16/05 10:00
Träning, IFU Arena, 18/05 18:45
Träning, IFU Arena, 20/05 17:30
Nyheter från föreningen
 
SPONSORER
SAMARBETSPARTNERS