SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
UPSALA IF FRIIDROTT
Glädje. Gemenskap. För alla. Utvecklas tillsammans.

Välkomna till 09-vit!

Hej!


Vi är en träningsgrupp på ca 25 tjejer och killar som tränar följande tider på IFU arena:
 
Träningstiderna anpassas utifrån rådande läge och kan komma att ändras.
 
OBS!, Tillfälligt ändrade träningstider fr.o.m. 6 april 2021 tills vidare,
vi tränar på utearenan:
Tisdagar kl 18.30-20.00
Torsdagar kl 18.00-1930
 
Samling vid huvudläktaren intill mittgången (samma som tidigare)
Kläder i flera lager så att man kan anpassa klädseln efter träningsintensitet. Tänk på att det blir kyligare på kvällen.
Funktionärsbrist!
2019-04-17 20:47

Funktionärer till våra tävlingar och först och främst Blodomloppet

Hej och tack alla ni som anmält att ni kan vara med som funktionärer på Blodomloppet, en av våra viktigaste tävlingar både vad gäller inkomst för föreningen men även som upplevelse för deltagarna och dess viktiga syfte, GEBlod.

Det går åt ca 400 funktionärer för denna tävling. Några av oss har jobbat sedan i höstas med detta, några kommer att behöva jobba hela Blodomloppsdagen, många behövs direkt före, under och efter loppet och några behövs dagarna före loppet för att dela ut nummerlappar m.m. Det brukar vara ca 13 000 löpare som skall delta så vi behöver vara många funktionärer för att kunna genomföra ett bra arrangemang.

I dagsläget saknas ca 80 funktionärer och vi går därför ut och ber Dig att hjälpa till om det är möjligt.

Vi har i år ett tufft tävlingsprogram med Blodomloppet den 16 juni, Vårruset den 5 juni och landskamp den 8-9 juni så vi är medvetna om att kanske fler av er kommer att få vara med och jobba lite mer än vad vi vill att ni skall jobba.

Ibland kan det behövas mer insatser än ambitionen två tillfällen per år men om vi tittar tillbaka till 70-, -80 och 90  talet då vi delade ut reklam, sålde lotter, drev korvkiosk mm tycker vi att UIF friidrott har valt en betydligt bättre modell, att hjälpa till på några tävlingar, även om det kan bli fler än de två tillfällen per år som är ambitionen.

Så vi vädjar än en gång har ni möjlighet att vara med som funktionär på blodomloppet den 16 maj anmäl er NU!

Fyll i namn, mejladress, barnets grupp och barnets namn om de ska vara med. Ni kommer bli placerade där ni bäst behövs, just nu är det banvakter och efter målgång med utdelning av medaljer, vätska och bananer. Ni som anmäler er kommer från mejl från den som är funktionsansvarig inom respektive område.

Här är länken till anmälningen:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v7WZIeSmgpFlcl6rzvBE_E8-hEWd5N8FdW0SX3Kv4eE/edit?usp=sharing


Uppsala 2019-04-17

Tord Hallberg

Tävlingsansvarig

Camilla Forssten   

Funktionärsansvarig Blodomloppet

               

Anders Kindmark

Ordförande Upsala IF Friidrott

                                      


Uppdatering Blodomloppet
2019-04-10 18:37
Hej!

Nu är det färdigt med tiderna för utdelning av nummerlappar och t-shirts som är er huvuduppgift på Blodomloppet.

Scrolla i dokumentet då det är flera datum med!

Blir det fullt behöver vi bli fler banvakter på Blodomloppskvällen, så maila mig när alla pass är i fyllda.


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1S9fbP1xU2v9nH376AgQQKwmEpacPyP_seT_0n6FLAfo/edit?usp=sharing

Med vänliga hälsningar

Camilla Forssten
Funktionärsansvarig Blodomloppet 2019
camilla@uiffriidrott.se

Blodomloppet 16 maj
2019-03-10 08:17

Hej!


Här kommer information från mig, Camilla, som är funktionärsansvarig för Blodomloppet.


Nu är det dags att ställa upp som funktionär! I år är Blodomloppet torsdagen den 16 maj. Som ni vet från Vanessas (funktionärsansvarig för övriga tävlingar) tidigare utskick, så är det en förälder per familj som är funktionär på Blodomloppet. Självklart får båda föräldrarna vara med! Vilket också ofta sker då ni har barn i olika grupper. För er som ställer upp som funktionär och har barn i olika grupper, meddela mig i vilken grupp du inte är funktionär i.  


Er grupp, -09 vit, är funktionärer på utdelningen av nummerlappar och t-shirts. Detta delas ut innan blodomloppsdagen. Exakta datum och tider är inte klara ännu men jag vill att ni är medvetna om att det blir mellan lördagen den 11 maj till onsdagen den 15 maj. Som förra året är det dagtid på helgen och eftermiddag/kväll på vardagarna. Så fort detta är bestämt lägger jag ut ny info på er sida där ni fyller i vilken dag och pass som passar er.


Mer detaljerad info om vad ni ska göra och samlingstider kommer från hen som är  funktionsansvarig för din funktion längre fram. Ett funktionärs-PM kommer också skickas ut när det närmar sig.


Stort TACK för att du ställer upp som funktionär och representerar UIF och gör Blodomloppet till en folkfest! Förra året var det drygt 12 000 löpare, hur många blir det i år?!

Glöm inte att anmäla dig som blodgivare om du inte redan är det, du behövs! http://geblod.nu/uppsala/central/uppsala/


Gå gärna in på Blodomloppets hemsida: http://blodomloppet.se/vara-lopp/uppsala/


Med vänliga hälsningar


Camilla Forssten

Funktionärsansvarig för Blodomloppet 2019

camilla@uiffriidrott.se


Funktionärskalender 2019
2018-11-09 11:55
Hej alla föräldrar,

Föräldrar till barn och ungdomsgrupper (yngre än 15) ställer upp som funktionärer 2 gånger om året. Detta är vår klubbpolicy och står i anmälan för barn/ungdomsgrupperna. I Upsala IF Friidrott arbetar vi inte med någon försäljning av t.ex. lotter eller annat. Istället så ställer man som förälder & aktiv upp som funktionär minst 2 gånger om året på våra klubbevenemang. För att få våra tävlingar att funka så behöver vi funktionärer. Varje grupp har sina datum som de är ansvariga för och om man behöver byta datum så hör man av sig till en annan förälder i gruppen och byter med dem internt. Varje förälder ansvarar alltså för att se till att de är där eller har en ersättare till deras datum, detta är jätteviktigt! Datumen skickas ut redan nu för att ge er så bra framförhållning som möjligt.

Denna länk är till er funktionärskalender 2019. Den visar alla UIFs arrangemang som er grupp ansvarar för att hjälpa till på. I kalendern står era datum och er mail ni angivit när ni registrerade era barn som medlemmar. Kalendern visar enbart 1 funktionärsinsats per barn. Det andra datumet man hjälper till på är den 16 Maj under Blodomloppet, vårt största arrangemang.


Ca 2 veckor innan arrangemangen skickas en lista ut med kontaktuppgifter inför tävlingen, vilken gren er grupp kommer att hjälpa till på och samlingstider. Som vanligt är alla våra arena arrangemang heldagar ca kl 8:30-15:30. Vi bjuder på lunch, mackor och fika under dagen. Ingen tidigare erfarenhet krävs för att vara funktionär men vi uppmanar att man har gått vår funktionärsgenomgång på ca 1h - datumen för den kommer upp på hemsida längre fram.

Vid frågor om funktionärsinsatser kan ni maila mig: vanessa@uiffriidrott.se
Ha en fortsatt trevlig dag!
Vanessa Kamga
Upsala IF friidrott
Nummerlappsutdelning 12-16 maj
2018-04-07 11:02

Hej alla aktiva och föräldrar!


Jag heter Camilla Forssten och är funktionärsansvarig för Blodomloppet den 17 maj 2018. I år startar Blodomloppet vid IFU Arena. 5 km banan går runt Gränbyparken och 10 km via von Bahrska-häcken och Röbo till Gamla Uppsala högar och tillbaka via Vattholmavägen och genom Nyby till målet på nya utearena.


Ni som får detta kommer vara funktionärer innan loppet eller på själva dagen. Ni kommer dela ut nummerlappar eller t-shirts. Leta reda på din grupp/ditt barns grupp i dokumentet och fyll i den dag som passar bäst för dig/din familj. Observera att det på helgen den 12 och 13 maj finns två pass. Det är först till kvarn som gäller, är alla rader fulla under ett datum får ni välja ett annat pass/en annan dag,så fyll i så snabbt som möjligt, senast fredag den 13 april, vill jag ha fulla listor.


Ni har börjat fylla i! Tack, men det behövs fler!

Personal från kansliet kommer finnas på plats men ni förväntas hjälpa till med att ställa iordning bord och bära fram lådor. I år ville vi visa vår nya fina friidrottshall, så nummerlapps- och t-shirtsutdelningen kommer ske inne i hallen i hörnet vid trapporna till kansliet/sekretariatet. Vi kommer öppna dörrarna vid toaletterna så att deltagarna inte behöver gå igenom hela IFU.


Det kommer finnas te/kaffe och smörgås.


Tack för er hjälp!


Med vänliga hälsningar

Camilla Forssten


Klicka på länken nedan för att öppna dokumentet och skriv direkt i, det sparas automatiskt.


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QUcrMKWJfKPcTjvfJJOdEVA28UW6VoZDfhf9LRiUDf8/edit#gid=0

Funktionärsinstaser 09-vit 2018
2018-02-22 14:01
Hej 09-vit!

Här kommer länken till er grupps funktionärsinsatser:

Genom att klicka på länken nedan kommer ni till er grupps funktionärskalender inför 2018. I vår ideella förening är det viktigt att alla hjälper till och vi håller inte på med någon säljverksamhet i några former! Som medlem i UIF ställer man istället upp som funktionär 2 gånger om året upp på våra arrangemang. Varje grupp har en kalender där mängden funktionärsinsatser de behöver göra står uppskrivna. Det är jätteviktigt att alla familjer bokar upp sig på 2 datum så snart som möjligt så att man både kan planera sin egna personliga kalender och har möjlighet att välja bland lediga funktionärsplatser.
Efter ni skrivit upp er får ni ett mail 1 vecka innan tävlingen med exakta tider efter tävlingens tidsprogram samt samlings information
OBS. Under arenatävlingar som är lite längre bjuds det på mat, fika, kaffe & mackor under hela dagen. 

Gör så här:
Klicka upp länken
Välj 2 tävlingar där ni har möjlighet att ställa upp
Skriv dit ert barns förnamn och er mailadress
Kryssa bara ur sidan, allt sparas automatiskt

Om ni har några frågor kan ni maila mig vanessa@uiffriidrott.se
Vanessa Kamga, Funktionärsansvarig
Upsala IF Friidrott
Ingen träning under sportlovet
2018-02-17 19:30
Ingen friidrottsträning för 09 vit under sportlovet

Anders Edvinsson
Administratör
09vit
Uppsala IF Friidrott
 
SPONSORER
SAMARBETSPARTNERS